Autor Wiadomość
korek222
PostWysłany: Pią 10:16, 21 Lip 2006    Temat postu: koleje podwarszawskie-kolej aglomeracyjna

Przewozy pasażerskie kolei podwarszawskich


Kolej aglomeracyjna zapewnia podstawowe powiązania Warszawy z obszarem województwa mazowieckiego. Siedem linii kolejowych i linia WKD zapewniają bezpośrednie połączenie z wszystkimi miastami powiatowymi okalającymi Warszawę. W komunikacji aglomeracyjnej przewozy kolejowe ukierunkowane są na dojazdy do pracy i nauki przede wszystkim do Warszawy. Pod względem wielkości usług przewozowych do najważniejszych kierunków należą :

-Warszawa-Grodzisk
-Warszawa –Tłuszcz
-Warszawa –Mińsk
-Warszawa-Otwock
-Warszawa-Nasielsk
-Warszawa-Błonie
-Warszawa-Warka

Udział kolei w obsłudze lokalnego ruchu dojazdowego w Aglomeracji Warszawskiej uległ w ostatnich latach stałemu ograniczaniu. Stopień wykorzystania podaży usług przewozowych jest niewielki a jego zwiększeniu nie sprzyjają –dramatycznie niski stan techniczny infrastruktury kolejowej i poważne niedobory taborowe przewoźników. Dokonane w 2005 roku Warszawskie Badanie Ruchu potwierdziło dominację podaży usług transportowych na kierunku Grodzisk –Warszawa trzeba jednak pamiętać , że analizując przeciętną liczbę pasażerów w jednym pociągu przewaga kierunku grodziskiego jest mniejsza i jest pochodną wieloletniej redukcji oferty przewozowej na innych kierunkach .

Liczba pasażerów na kierunku do Warszawy w godzinach szczytu porannego z :

-Grodziska-3125 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu -625 ) ,5 pociągów
-Tłuszcza-2360 (590 ) ,4 pociągi
-Mińska-1820 ( 590 ) ,3 pociągi
-Błonia-1561 (529 ) ,3 pociągi
-Otwocka-1362 (272) ,5 pociągów
-Nasielska – 1561 (520 ) ,3 pociągi
-Warka -783 (392 ) ,2 pociągi

Liczba pasażerów na kierunku z Warszawy w godzinach szczytu porannego do :
-Mińsk-457 (przeciętna liczba pasażerów w pociągu-229 ),2 pociągi
-Grodzisk-371 (186 ),2 pociągi
-Błonie -336 (168) ,2 pociągi
-Tłuszcz-270 (90 ),3 pociągi
-Warka-228 (228 ),1 pociąg
-Nasielsk -210 (210 ),1 pociąg
-Otwock-209 (105 ) ,2 pociągi

Jak widać z tego zestawienia kierunek Warka osiąga niezłe wyniki w obu relacjach przy jednym pociągu ,zwiększenie częstotliwości przewozów na tym kierunku może znacząco podnieść liczbę pasażerów. Kierunek Otwock przy silnie rozbudowanej sieci powiązań autobusowych ma stosunkowo słabe statystyki przewozowe .Zainteresowanych bliższymi danymi proszę o kontakt

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group